Informatie

“Stichting EMRO heeft als doel het verwerven en ter beschikking stellen van fondsen ten behoeve van activiteiten op charitatief gebied en het verrichten van al hetgeen wat met het vorenstaande verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn. “ Zo staat formeel het doel omschreven in de oprichtingsakte. Het verwerven van eerdergenoemde fondsen zal bestaan uit het verkrijgen van particuliere giften en/of sponsor bijdragen van bedrijven en eventueel toegekende subsidies.

De ontvangen giften, sponsor bijdragen en subsidies zullen worden beheerd door Stichting Emro en zullen worden besteed aan doelen zoals onderstaand omschreven. Bij ontbinding en vereffening van de stichting zal het batig saldo worden besteed in overeenstemming met het doel van de stichting. De besteding van de fondsen welke ter beschikking staan zullen overwegend worden besteed in de lijn van; Noodhulp, Educatie, Microkrediet. Noodhulp waar dan ook ter wereld waar mensen getroffen zijn door welke vorm van calamiteit dan ook en met lege handen staan. Educatie om werkend en lerend opnieuw het leven te organiseren en te bouwen aan een nieuwe toekomst. Microkrediet om daar waar geld om te investeren de missing link is op bescheiden wijze ook financieel de toekomst te ondersteunen.

Geloven in delen ………
Omdat zolang het kan, helpen beter is dan geholpen worden.